Souboje
Hráč by měl provedení svého útoku v prvé řadě důkladně popsat ve svém postu. Hody jako takové slouží spíše jako ‘fér’ způsob, který hraje jen na náhodu. Níže uvedený způsob by měl zajistit, že se jednotlivé útoky vyřeší jediným příkazem !roll a jednoduchým rozdílem dvou čísel (na post).
Počet životů hráče se odvíjí od levelu hráče, level x 5 (level 7 = 7×5 = 35 životů).
Kontest síly - používá se v případě, kdy jsou zakleslé meče apod.
Používá se například pro přetahování, přetlačování. Hráč rolluje svou sílu a hozené číslo porovnává se soupeřem.
Příklad
Hráč A
Hráč B
Síla
13
9
Příkaz
!roll 13
!roll9
Ten, komu padne víc, vyhrál v přetlačování, tedy soupeře odrazil nebo naopak zranil
Kontest obratnosti - úhyb nebo trefa?
Používá se buď pro určení, zda se hráč trefil, nebo pro určení, zda hráč dokázal uhnout. Obratnost obou hráčů se sečte a každý hráč rolluje toto číslo a snaží se podhodit svou obratnost.
Příklad
Obratnost
Hráč A
15
Hráč B
7
Součet
22
Příkaz
!roll22
Pokud hodil číslo menší než 15, uspěl (uhnul/trefil). Stačí, aby házel jen jeden hráč.
Udělené poškození - Tak kolikpak ti uberu?
Používá se při úspěšném zásahu. Od síly zbraně se odečte síla brnění.
Příklad
Staty
Hráč A - meč
+5
Hráč B - zbroj
+2
Poškození
3
Je dobré si tyto staty někam poznamenat (vždy při nákupu je sdělit svému PJ, abychom se vyhnuli případným prodlevám, kvůli dohledávání informací).
Kontest magie - magické poškození
Používá se při úspěšném zásahu. Od síly kouzla se odečte síla magického brnění.
Příklad
Staty
Mág útočící ohněm
20 MTP
Válečník s magickou zbrojí
7
Mághodí příkaz !roll20 a padne mu např. 10. Následný rozdíl spočteme 10-7=3. Mág uděluje poškození 3.